PRIMERA TASCA
El professor començarà explicant detalladament, mitjançant una enginyosa i divertida historieta, en què consisteix el joc. A continuació, per tal d'organitzar i estructurar la classe, demanarà als alumnes que formin grups amb un número entre tres i quatre integrants, adaptant-se a la quantitat de nens presents a l'aula.
Un cop els nens estiguin dividits en grups, cada equip haurà de recollir un bolígraf i un full en blanc, amb l'objectiu de fer un esbós inicial del disseny de la seva pròpia pista d'obstacles. Aquesta pista ha de contenir un total de vuit parades, que proporcionaran als nens diferents reptes i desafiaments a superar. Aquesta activitat permetrà als alumnes utilitzar la seva imaginació i creativitat per idear una pista única i emocionant.
Un cop hagin acabat de dissenyar la seva pista d'obstacles, passaran a la següent fase del joc, que consistirà en dissenyar i construir un robot que sigui capaç de moure's com un cotxe. Aquest robot haurà de ser creatiu i funcional, ja que ha de ser capaç de superar els diferents obstacles de la pista dissenyada pel grup.

(Pngtree, s. f.)

(Penalva, 2021)

(LEGO® Education SPIKETM Prime Online Course (Product rental available), s. f.)
SEGONA TASCA
Un cop tenim els esbossos ja elaborats, passem a la fase de creació. Aquesta etapa implica la programació i muntatge del Lego Spike i el Makey Makey a través de la plataforma Scratch. Després de finalitzar aquesta tasca, realitzem una revisió minuciosa del material per assegurar-nos que tot està en perfecte estat de funcionament. És crucial detectar qualsevol error abans de prosseguir amb la següent fase. Un cop certifiquem que tot funciona correctament de manera individual, procedim a realitzar la connexió entre ambdós elements perquè interactuïn conjuntament harmoniosament.
TERCERA TASCA
Mitjançant l'ús de l'enllaç de prova que els professors proporcionaran als estudiants, tindran l'oportunitat d'avaluar l'eficàcia del seu esforç invertit en la creació i programació del projecte. Aquesta prova serà fonamental per poder competir de manera exitosa i superar als altres equips participants en la tasca. D'aquesta manera, l'enllaç de prova esdevé una eina clau perquè els alumnes puguin mesurar la seva ruta cap al triomf universitari.

(LEGO® Education SPIKETM Essentiel | ROBOTS & MORE, s. f.)

(FIRST® LEGO® League Competition Training - STEAM Engine Package | Duck Learning, s. f.)
QUARTA TASCA
La darrera tasca té com a objectiu el desenvolupament col·lectiu del joc, en el qual tots els grups hauran de treballar junts. El professor proporcionarà un enllaç per tal de determinar quin grup és capaç de desencriptar la melodia de la manera més ràpida possible.